Pokaż
menu
boczne

Aktualności

Most w Ostrowie. Rozmowa z burmistrzem Radłowa

wtorek, 17 grudnia 2019

Drodzy Mieszkańcy Miasta i Gminy Radłów. Tak jak obiecałem przekazuję tym nagraniem informację dotyczącą aktualnej sytuacji zamkniętego mostu w Ostrowie.

Dotarły do nas pisma, które pokazują rzeczywisty obraz wydarzeń, które doprowadziły do zamknięcia przeprawy mostowej.

Nagranie to odbyło się 16 grudnia 2019 r. o godz. 8:00. W godzinach południowych miałem okazję spotkać się z Marszałkiem Województwa Małopolskiego Witoldem Kozłowskim, Wicemarszałkiem Łukaszem Smółką oraz Wojewodą Małopolskim Piotrem Ćwikiem. Na tych spotkaniach przedstawiłem swoje stanowisko odnośnie uciążliwości mieszkańców z tytułu zamkniętego mostu oraz wskazałem alternatywny sposób odbudowy mostu na aktualnych podporach i filarach mostowych. Stan ich jest dobry i uważam, że budowa mostu na nich pozwoli na szybszą i trwałą przeprawę przez rzekę Dunajec. Budowa tymczasowego mostu technicznego, wojskowego typu PM-65, nie rozwiązuje w przyszłości przemieszczania się mieszkańców i pojazdów. Most taki będzie kosztowny, wymaga nowych pozwoleń, a po pięciu latach trzeba go zdemontować. Koszt tego mostu może wynieść nawet 10 mln zł. Jest to rozwiązanie doraźne i istnieje obawa, że aktualny most nie będzie w ogóle odbudowany.

Tego samego dnia o godz. 14:30 uczestniczyłem w spotkaniu zorganizowanym przez Prezydenta Miasta Tarnowa Romana Ciepielę. W obecności starostów powiatu tarnowskiego, wójta gminy Wierzchosławice została przedstawiona Panu Staroście Romanowi Łucarzowi przez prezydenta Miasta Tarnowa, taka sama propozycja przeprawy mostowej, którą przedstawiłem wcześniej w wywiadzie. Starosta zadeklarował, że podejmie działania w tym samym kierunku.

Zbigniew Mączka
Burmistrz Radłowa

 

Projekt doraźnej naprawy mostu na rzece Dunajec w m. Ostrów w ciągu drogi powiatowej nr 1346k Tarnów-Wierzchosławice - zalecenia. Data opracowania: maj 2019 r.

Decyzja Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Tarnowie z 27 listopada 2019 r.

Kategorie spraw urzędowych

Wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew/krzewów

11.01.2022

Wniosek o wycinkę .docx
Wniosek o wycinkę .pdf

Zgłoszenie do ewidencji zbiorników bezodpływowych (szamb), przydomowych oczyszczalni ścieków

Opis

Zgłoszenie eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków PDF
zgl-ewid-szamb-20210804.pdf

Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi

Opis

Deklaracja

Oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

Opis

Wniosek.doc

Wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

Opis

Wniosek.doc

Informacja o wyrobach zawierających azbest i miejscu ich wykorzystywania

Opis

Informacja.doc

Wniosek o dofinansowanie z budżetu Gminy Radłów prac związanych z usuwaniem i utylizacją odpadów zawierających azbest pochodzących z budynków mieszkalnych i gospodarczych oraz siedzib instytucji

Opis

Wniosek.docx

Wydanie wypisu z planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Radłów

Wniosek.doc

Wniosek o określenie wstępnych warunków zjazdu z drogi gminnej/powiatowej.

Wniosek.doc

Wniosek o wyrażenie zgody na dojazd drogą będącą własnością Gminy.

Wniosek.doc

W przypadku planowanego nowego zjazdu z drogi wojewódzkiej dołączyć wstępne warunki RDW w Tarnowie ul. Ostrogskich 5a, 33-100 Tarnów.

Wniosek.doc

Informacja o urządzeniach melioracji wodnych w rejonie lokalizacji inwestycji.

Wniosek.doc

Informacja o urządzeniach melioracji wodnych w rejonie lokalizacji inwestycji.

Wstępne oświadczenie

Formularz CEIDG-1 wraz z załacznikami

Opis

ceidg-1-v1.06z.pdf

Formularz CEIDG-1 bez załączników

ceidg-1-v1.06.pdf

Wniosek o ustalenie numeru porządkowego

Opis

Wniosek PDF

 

Podatki i opłaty lokalne na 2024 r.

 

Urząd Miejski w Radłowie

ul. Kolejowa 7
33-130 Radłów

NIP: 873-10-01-716
REGON Gminy Radłów: 851660915
REGON Urzędu Miejskiego w Radłowie: 000545656

Pokaż na mapie

Kontakt

tel.: 14 678-20-44

tel.: 14 678-20-73

fax: 14 678-28-18

e-mail: sekretariat@gminaradlow.pl

Godziny urzędowania

Dzień Godzina
Poniedziałek 7:30 - 17:00
Wtorek 7:30 - 15:30
Środa 7:30 - 15:30
Czwartek 7:30 - 15:30
Piątek 7:30 - 14:00
Budowa i dostosowanie strony do potrzeb osób niepełnosprawnych została współfinansowana ze środków Ministra Administracji i Cyfryzacji oraz projektu „Wdrożenie standardów świadczenia elektronicznych usług publicznych - ePUAP w gminie: Wierzchosławice, Pleśna, Radłów, Szczurowa, Zakliczyn” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.