Aktualności
Debata nad raportem o stanie gminy za 2024 rok
piątek, 20 czerwca 2025
Warto wziąć udział
Przewodniczący Rady Miejskiej w Radłowie informuje, że:
1. Na podstawie art. 28aa ustawy o samorządzie gminnym (t.j Dz.U. z 2024 r., poz. 1465 z późn. zm.) Burmistrz co roku do dnia 31 maja przedstawia Radzie Miejskiej raport o stanie gminy.
2. Raport obejmuje podsumowanie działalności Burmistrza w roku poprzednim, w szczególności realizację polityk, programów i strategii, uchwał rady gminy i budżetu obywatelskiego.
3. Rada Miejska rozpatruje raport podczas sesji, na której podejmowana jest uchwała Rady Miejskiej w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium Burmistrzowi. Raport rozpatrywany jest w pierwszej kolejności. Nad przedstawionym raportem o stanie gminy przeprowadza się debatę.
4. W debacie nad raportem o stanie gminy mieszkańcy gminy mogą zabierać głos.
5. Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos w debacie nad raportem o stanie gminy, składa do przewodniczącego rady pisemne zgłoszenie, poparte podpisami (w gminie do 20.000 mieszkańców) co najmniej 20 osób.
6. Zgłoszenie składa się najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana została sesja, podczas której ma być przedstawiany raport o stanie gminy. Mieszkańcy są dopuszczani do głosu według kolejności otrzymania przez przewodniczącego rady zgłoszenia.
Liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi 15, chyba że Rada postanowi o zwiększeniu tej liczby. W zgłoszeniu powinno znaleźć się imię i nazwisko oraz adres zamieszkania mieszkańca gminy zamierzającego wziąć udział w debacie oraz co najmniej 20 podpisów osób udzielających poparcia. Przewidywany termin sesji, na której zostanie przedstawiony Raport o stanie gminy za 2024 rok to 27 czerwca 2025 r. godz. 1100. Zgłoszenia należy składać na Dzienniku Podawczym Urzędu Miejskiego w Radłowie, 33-130 Radłów, ul. Kolejowa 7 (w godzinach pracy Urzędu) do dnia poprzedzającego dzień sesji, podczas której ma być przedstawiany Raport o stanie gminy, tj. do dnia 26.06.2025 r. do godz. 15:30. Niniejsza informacja wraz z wzorem zgłoszenia mieszkańca w debacie zamieszczona zostaje w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Radłowie w zakładce „Raport o stanie gminy” oraz na stronie internetowej w/w Urzędu. Informacja zostaje także ogłoszona w sposób zwyczajowo przyjęty, tj. na tablicy ogłoszeń w budynku Urzędu Miejskiego w Radłowie.
Link do raportu o stanie gminy oraz informacja o zasadach zgłaszania się mieszkańców do udziału w debacie:
https://bip.malopolska.pl/umradlow,a,2680799,raport-o-stanie-gminy-radlow-za-2024-r.html
23
czerwca
Imieniny
Albina, Wandy i Zenona
niedziela, 29 czerwca 2025
przestrzennej Ostrzeżenia meteo Interaktywna
mapa System powiadamiania
mieszkańców Nagrody
i wyróżnienia Radłów TV
Projekty realizowane z dotacji
Informacje