Pokaż
menu
boczne

Aktualności

Rolniku, sięgnij po dopłaty, bez wniosku, przez internet

środa, 14 marca 2018

Tylko do 14 marca możesz złożyć oświadczenie

W tym roku zamiast wniosku o przyznanie płatności bezpośrednich rolnik może złożyć oświadczenie, w którym potwierdzi brak zmian w porównaniu z wnioskiem z 2017 r. Termin składania oświadczeń kończy się 14 marca 2018 r. Od 15 marca trzeba będzie już ubiegać się o dopłaty przez internet, składając elektroniczny formularz wniosku. ARiMR zachęca do wykorzystania nadchodzących dwóch dni i złożenie oświadczenia. Z tej możliwości może skorzystać jeszcze 55 tys. W dniach 13 i 14 marca biura powiatowe będą pracować od godz. 7.30 do 18.00.

„Oświadczenie to prosta i w porównaniu ze złożeniem wniosku niezwykle szybka forma ubiegania się o dopłaty bezpośrednie. Wystarczy minimum danych i jednostronicowy formularz, by uzyskać to samo, co od 15 marca będzie już wiązać się z koniecznością złożenia wniosku przez internet. Oświadczenie wystarczy wysłać pocztą lub przynieść je do siedziby biura powiatowego ARiMR. Złożenie do 14 marca przez uprawnionego rolnika oświadczenia, jest równoznaczne ze złożeniem wniosku o przyznanie płatności za 2018 r.” – przekonuje Adam Ślusarczyk, dyrektor Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w Krakowie.

Do złożenia oświadczenia uprawnionych jest w Małopolsce 85 tys. osób. Do 10 marca z tej możliwości skorzystało blisko 30 tys. osób. Najwięcej w  powiecie bocheńskim, brzeskim i gorlickim, najmniej w limanowskim i tatrzańskim.
Rokrocznie o dopłaty ubiega się w Małopolsce ok. 120 tys. rolników. Oświadczenie obejmuje wyłącznie małe gospodarstwa, o powierzchni do 10 ha, stąd w naszym regionie rekordowa w skali kraju liczba rolników, którzy mogą skorzystać z tego ułatwienia.
Formularz Oświadczenia dostępny jest na stronie internetowej www.arimr.gov.pl oraz w każdym biurze powiatowym ARiMR.

Przypomnijmy, że oświadczenie może złożyć rolnik, w którego gospodarstwie powierzchnia gruntów ornych wynosi mniej niż 10 ha i w 2017 roku ubiegał się o:

  • jednolitą płatność obszarową, płatność za zazielenienie, płatność dodatkową lub
  • płatność do owiec i kóz lub
  • płatność niezwiązaną do tytoniu lub
  • wypłatę pomocy na zalesianie lub
  • przyznanie płatności ONW lub przyznanie premii pielęgnacyjnej i premii zalesieniowej.

Kategorie spraw urzędowych

Wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew/krzewów

11.01.2022

Wniosek o wycinkę .docx
Wniosek o wycinkę .pdf

Zgłoszenie do ewidencji zbiorników bezodpływowych (szamb), przydomowych oczyszczalni ścieków

Opis

Zgłoszenie eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków PDF
zgl-ewid-szamb-20210804.pdf

Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi

Opis

Deklaracja

Oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

Opis

Wniosek.doc

Wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

Opis

Wniosek.doc

Informacja o wyrobach zawierających azbest i miejscu ich wykorzystywania

Opis

Informacja.doc

Wniosek o dofinansowanie z budżetu Gminy Radłów prac związanych z usuwaniem i utylizacją odpadów zawierających azbest pochodzących z budynków mieszkalnych i gospodarczych oraz siedzib instytucji

Opis

Wniosek.docx

Wydanie wypisu z planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Radłów

Wniosek.doc

Wniosek o określenie wstępnych warunków zjazdu z drogi gminnej/powiatowej.

Wniosek.doc

Wniosek o wyrażenie zgody na dojazd drogą będącą własnością Gminy.

Wniosek.doc

W przypadku planowanego nowego zjazdu z drogi wojewódzkiej dołączyć wstępne warunki RDW w Tarnowie ul. Ostrogskich 5a, 33-100 Tarnów.

Wniosek.doc

Informacja o urządzeniach melioracji wodnych w rejonie lokalizacji inwestycji.

Wniosek.doc

Informacja o urządzeniach melioracji wodnych w rejonie lokalizacji inwestycji.

Wstępne oświadczenie

Formularz CEIDG-1 wraz z załacznikami

Opis

ceidg-1-v1.06z.pdf

Formularz CEIDG-1 bez załączników

ceidg-1-v1.06.pdf

Wniosek o ustalenie numeru porządkowego

Opis

Wniosek PDF

 

Podatki i opłaty lokalne na 2024 r.

 

Urząd Miejski w Radłowie

ul. Kolejowa 7
33-130 Radłów

NIP: 873-10-01-716
REGON Gminy Radłów: 851660915
REGON Urzędu Miejskiego w Radłowie: 000545656

Pokaż na mapie

Kontakt

tel.: 14 678-20-44

tel.: 14 678-20-73

fax: 14 678-28-18

e-mail: sekretariat@gminaradlow.pl

Godziny urzędowania

Dzień Godzina
Poniedziałek 7:30 - 17:00
Wtorek 7:30 - 15:30
Środa 7:30 - 15:30
Czwartek 7:30 - 15:30
Piątek 7:30 - 14:00
Budowa i dostosowanie strony do potrzeb osób niepełnosprawnych została współfinansowana ze środków Ministra Administracji i Cyfryzacji oraz projektu „Wdrożenie standardów świadczenia elektronicznych usług publicznych - ePUAP w gminie: Wierzchosławice, Pleśna, Radłów, Szczurowa, Zakliczyn” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.