Pokaż
menu
boczne

Aktualności

Nowe zasady składania wniosków w ARIMR

czwartek, 08 lutego 2018

Zgodnie z obowiązującymi przepisami (rozporządzenie UE nr 809/2014), od 2018 r. wnioski o dopłaty bezpośrednie składane są w formie elektronicznej na udostępnionym przez ARiMR formularzu geoprzestrzennym wniosku o przyznanie pomocy.

Służy do tego aplikacja eWniosekPlus, dostępna od 15 marca na stronie internetowej www.arimr.gov.pl

Rolnicy składają wnioski za pośrednictwem formularza geoprzestrzennego wniosku o przyznanie pomocy w terminie od 15 marca do 15 maja 2018 r.

Aplikacja eWniosekPlus prowadzi rolnika przez cały proces składania wniosku. Wypełnianie wniosku rozpoczyna się od wyrysowania upraw na działkach referencyjnych (ewidencyjnych) spersonalizowanych na podstawie wniosku o przyznanie płatności na rok 2017 lub na dodanych nowych działkach referencyjnych. Po wyrysowaniu uprawy rolnik zaznacza płatność, o którą ubiega się do danej uprawy. Może dodać niezbędne załączniki, a pozostałe dane we wniosku wypełniane są automatycznie przez aplikację.

Celem wprowadzenia takiej formy składania wniosków jest przede wszystkim:
    zapobieganie błędom popełnianym przez beneficjentów podczas zgłaszania powierzchni użytków rolnych;
    wzrost skuteczności administracyjnych kontroli krzyżowych;
    dostarczenie bardziej dokładnych informacji przestrzennych, przekazanych za pomocą formularzy geoprzestrzennego wniosku o przyznanie pomocy, a co za tym idzie, bardziej wiarygodnych danych do celów monitorowania i oceny.

Dodatkowo, kontrole wstępne przeprowadzone w aplikacji eWniosekPlus pozwolą
na skorygowanie danych w terminie składania wniosków, bez ryzyka kar wynikających między innymi z przedeklarowania powierzchni spowodowanego deklaracją powyżej maksymalnego kwalifikowanego obszaru – MKO (dawny PEG), deklarowania tej samej powierzchni przez więcej niż jednego rolnika.

Logowanie do aplikacji eWniosekPlus

Rolnicy, którzy posiadają login i kod dostępu do aplikacji eWniosek (aplikacja działająca w latach 2015-2017) będą mogli zalogować się do aplikacji eWniosekPlus.
Rolnicy nie posiadający loginu i kodu dostępu, przy pierwszym logowaniu do aplikacji eWniosekPlus muszą podać trzy dane weryfikacyjne:
    numer identyfikacyjny (numer producenta nadany przez ARiMR),
    kwotę ostatniego przelewu otrzymanego z ARiMR, zrealizowanego w roku 2017
(w przypadku braku płatności w roku 2017 należy wprowadzić wartość 0),
    8 ostatnich cyfr numeru rachunku bankowego (numer rachunku bankowego zgodny
z numerem w ewidencji producentów ARiMR).
Wskazane jest również podanie adresu e-mail, na który będą przekazywane powiadomienia.

Zgodnie ze zmianami w ustawie o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego oraz niektórych innych ustaw, w 2018 r., zamiast wniosku o przyznanie płatności bezpośrednich i płatności niezwiązanej do tytoniu, rolnik może złożyć oświadczenie, w którym potwierdzi brak zmian.
Rolnik może złożyć Oświadczenie zamiast wniosku, jeżeli zawarta we wniosku złożonym w roku 2017 powierzchnia gruntów ornych wynosiła mniej niż 10 ha i ubiegał się on wyłącznie o:
    jednolitą płatność obszarową, płatność za zazielenienie, płatność dodatkową, płatność związaną do powierzchni uprawy chmielu, płatność do owiec, płatność do kóz, płatność niezwiązaną do tytoniu,
    płatności dla obszarów z ograniczeniami naturalnymi lub innymi szczególnymi ograniczeniami (płatność ONW) (PROW 2014-2020),
    wypłatę pomocy na zalesianie (PROW 2007-2013),
    premię pielęgnacyjną i premię zalesieniową (PROW 2014-2020).

W przypadku złożenia oświadczenia uznaje się, że rolnik złożył na 2018 r. wniosek o przyznanie tych płatności bezpośrednich i płatności niezwiązanej do tytoniu, o które ubiegał się w poprzednim roku.
Oświadczenie składa się w terminie od dnia 15 lutego do dnia 14 marca 2018 r. na formularzu opracowanym i udostępnionym przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa. Termin na złożenie oświadczenia nie podlega przywróceniu.

Złożenie wniosku w formie papierowej będzie możliwe wyłącznie dla tych rolników, którzy nie są w stanie złożyć wniosku w wersji elektronicznej i jednocześnie nie mogą skorzystać z pomocy doradców (Ośrodek Doradztwa Rolniczego oraz Izba Rolnicza), bądź z pomocy technicznej, zapewnionej w Biurze Powiatowym ARiMR.

Kategorie spraw urzędowych

Wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew/krzewów

11.01.2022

Wniosek o wycinkę .docx
Wniosek o wycinkę .pdf

Zgłoszenie do ewidencji zbiorników bezodpływowych (szamb), przydomowych oczyszczalni ścieków

Opis

Zgłoszenie eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków PDF
zgl-ewid-szamb-20210804.pdf

Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi

Opis

Deklaracja

Oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

Opis

Wniosek.doc

Wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

Opis

Wniosek.doc

Informacja o wyrobach zawierających azbest i miejscu ich wykorzystywania

Opis

Informacja.doc

Wniosek o dofinansowanie z budżetu Gminy Radłów prac związanych z usuwaniem i utylizacją odpadów zawierających azbest pochodzących z budynków mieszkalnych i gospodarczych oraz siedzib instytucji

Opis

Wniosek.docx

Wydanie wypisu z planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Radłów

Wniosek.doc

Wniosek o określenie wstępnych warunków zjazdu z drogi gminnej/powiatowej.

Wniosek.doc

Wniosek o wyrażenie zgody na dojazd drogą będącą własnością Gminy.

Wniosek.doc

W przypadku planowanego nowego zjazdu z drogi wojewódzkiej dołączyć wstępne warunki RDW w Tarnowie ul. Ostrogskich 5a, 33-100 Tarnów.

Wniosek.doc

Informacja o urządzeniach melioracji wodnych w rejonie lokalizacji inwestycji.

Wniosek.doc

Informacja o urządzeniach melioracji wodnych w rejonie lokalizacji inwestycji.

Wstępne oświadczenie

Formularz CEIDG-1 wraz z załacznikami

Opis

ceidg-1-v1.06z.pdf

Formularz CEIDG-1 bez załączników

ceidg-1-v1.06.pdf

Wniosek o ustalenie numeru porządkowego

Opis

Wniosek PDF

 

Podatki i opłaty lokalne na 2024 r.

 

Urząd Miejski w Radłowie

ul. Kolejowa 7
33-130 Radłów

NIP: 873-10-01-716
REGON Gminy Radłów: 851660915
REGON Urzędu Miejskiego w Radłowie: 000545656

Pokaż na mapie

Kontakt

tel.: 14 678-20-44

tel.: 14 678-20-73

fax: 14 678-28-18

e-mail: sekretariat@gminaradlow.pl

Godziny urzędowania

Dzień Godzina
Poniedziałek 7:30 - 17:00
Wtorek 7:30 - 15:30
Środa 7:30 - 15:30
Czwartek 7:30 - 15:30
Piątek 7:30 - 14:00
Budowa i dostosowanie strony do potrzeb osób niepełnosprawnych została współfinansowana ze środków Ministra Administracji i Cyfryzacji oraz projektu „Wdrożenie standardów świadczenia elektronicznych usług publicznych - ePUAP w gminie: Wierzchosławice, Pleśna, Radłów, Szczurowa, Zakliczyn” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.