Pokaż
menu
boczne

Aktualności

Kraków Go kochał

piątek, 19 sierpnia 2022

Profesor Franciszek Ziejka (1940-2020) – znakomity literaturoznawca, miłośnik Wyspiańskiego i Krakowa.

Rektor UJ w latach 1999-2005. Miałam to szczęście, studiując filologię polską na UJ, uczestniczyć w zajęciach z poetyki, które prowadził wówczas mgr Franciszek Ziejka. Ależ to były pasjonujące zajęcia! Franciszek Ziejka (nosił wtedy długie włosy) uwodził nas wiedzą, kreatywnością i kulturą osobistą.

Potem spotykałam Go często w Bibliotece Jagiellońskiej, gdzie pracowałam tuż po studiach. Najpierw w Czytelni Głównej, potem w Czytelni Asystenckiej. Profesorskiej. Bywał codziennie. Zawsze uśmiechnięty. Empatyczny. I potem...po latach, na wielu ciekawych wykładach: w Sali "U Samurajów" w Muzeum Narodowym, w Teatrze Słowackiego (na tle udostępnionej w tym dniu kurtyny Wyspiańskiego) i na ostatnim spotkaniu w Gmachu Głównym Muzeum Narodowego, gdzie Profesor promował dwie ostatnie książki. Był już ciężko chory, szczupły... Kochał Go Kraków, ogromna sala nie pomieściła publiczności....

Dodam jeszcze jedną cechę Profesora Franciszka Ziejki - skromność. Zasłużony dla Krakowa, mógł być pochowany w Panteonie Narodowym w kościele świętych Apostołów Piotra i Pawła w Krakowie a wybrał miejsce na Cmentarzu Salwatorskim w grobowcu zmarłej wcześniej żony.

Irena Kaczmarczyk - poetka, publicystka kulturalna, językoznawca

Bardzo dziękujemy poetce Irenie Kaczmarczyk za kontakt, życzliwość i chęć przekazania ciekawych informacji o naszym rodaku - Profesorze Franciszku Ziejce.

Franciszek Ziejka
Na zdj. Profesor Franciszek Ziejka podczas promocji swojej książki „W drodze do sławy”. Biblioteka Jagiellońska, 2015 rok. Fot. Zbigniew Marcinkowski

Kategorie spraw urzędowych

Wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew/krzewów

11.01.2022

Wniosek o wycinkę .docx
Wniosek o wycinkę .pdf

Zgłoszenie do ewidencji zbiorników bezodpływowych (szamb), przydomowych oczyszczalni ścieków

Opis

Zgłoszenie eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków PDF
zgl-ewid-szamb-20210804.pdf

Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi

Opis

Deklaracja

Oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

Opis

Wniosek.doc

Wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

Opis

Wniosek.doc

Informacja o wyrobach zawierających azbest i miejscu ich wykorzystywania

Opis

Informacja.doc

Wniosek o dofinansowanie z budżetu Gminy Radłów prac związanych z usuwaniem i utylizacją odpadów zawierających azbest pochodzących z budynków mieszkalnych i gospodarczych oraz siedzib instytucji

Opis

Wniosek.docx

Wydanie wypisu z planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Radłów

Wniosek.doc

Wniosek o określenie wstępnych warunków zjazdu z drogi gminnej/powiatowej.

Wniosek.doc

Wniosek o wyrażenie zgody na dojazd drogą będącą własnością Gminy.

Wniosek.doc

W przypadku planowanego nowego zjazdu z drogi wojewódzkiej dołączyć wstępne warunki RDW w Tarnowie ul. Ostrogskich 5a, 33-100 Tarnów.

Wniosek.doc

Informacja o urządzeniach melioracji wodnych w rejonie lokalizacji inwestycji.

Wniosek.doc

Informacja o urządzeniach melioracji wodnych w rejonie lokalizacji inwestycji.

Wstępne oświadczenie

Formularz CEIDG-1 wraz z załacznikami

Opis

ceidg-1-v1.06z.pdf

Formularz CEIDG-1 bez załączników

ceidg-1-v1.06.pdf

Wniosek o ustalenie numeru porządkowego

Opis

Wniosek PDF

 

Podatki i opłaty lokalne na 2024 r.

 

Urząd Miejski w Radłowie

ul. Kolejowa 7
33-130 Radłów

NIP: 873-10-01-716
REGON Gminy Radłów: 851660915
REGON Urzędu Miejskiego w Radłowie: 000545656

Pokaż na mapie

Kontakt

tel.: 14 678-20-44

tel.: 14 678-20-73

fax: 14 678-28-18

e-mail: sekretariat@gminaradlow.pl

Godziny urzędowania

Dzień Godzina
Poniedziałek 7:30 - 17:00
Wtorek 7:30 - 15:30
Środa 7:30 - 15:30
Czwartek 7:30 - 15:30
Piątek 7:30 - 14:00
Budowa i dostosowanie strony do potrzeb osób niepełnosprawnych została współfinansowana ze środków Ministra Administracji i Cyfryzacji oraz projektu „Wdrożenie standardów świadczenia elektronicznych usług publicznych - ePUAP w gminie: Wierzchosławice, Pleśna, Radłów, Szczurowa, Zakliczyn” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.