Pokaż
menu
boczne

Aktualności

Komunikat MSWiA

piątek, 31 października 2025

Od listopada 2025 r. zmienią się zasady funkcjonowania ośrodków zbiorowego zakwaterowania dla uchodźców z Ukrainy

Zgodnie z nowelizacją tzw. ustawy pomocowej od listopada br. zmieni się zakres osób, które będą mogły dalej korzystać z tej formy pomocy. W ośrodkach będą mogły przebywać m.in. osoby z niepełnosprawnościami, seniorzy, czy kobiety w ciąży. Po wybuchu wojny w Ukrainie rząd podjął decyzję o stworzeniu ośrodków zbiorowego zakwaterowania, przeznaczonych dla uchodźców wojennych.

Co się zmienia w opłatach za pobyt?

  1. Dla osób już płacących (50 proc. lub 75 proc.): osoby te nie będą uprawnione do zamieszkiwania w OZZ.
  2. Uchylenie zwolnienia humanitarnego: wojewoda nie będzie już mógł zwolnić kogoś z opłat, jeśli nie spełnia on kryteriów podanych w ustawie.
  3. Opiekunowie osób z niepełnosprawnością: będą mogli zamieszkiwać w OZZ tylko wtedy, jeśli nie pobierają świadczenia pielęgnacyjnego.
  4. Kto traci prawo do darmowego pobytu:
  • osoby wychowujące co najmniej troje dzieci, jeśli wszystkie te dzieci mają ukończone 7 lat,
  • osoby, które dopiero co przyjechały do Polski i nie są zaliczane do żadnej specjalnej grupy potrzebującej pomocy (kategorii wrażliwych).

5.  Nowa opłata dla emerytów: osoby, które pobierają polską emeryturę, będą musiały płacić 15 zł za dzień za pobyt, bez względu na wysokość tej emerytury.
 

 

Osoby, przebywające w OZZ nie pozostaną bez pomocy

Dla osób, które nie będą już mogły korzystać z ośrodków zbiorowego zakwaterowania kierowany jest projekt Wspólnie do Niezależności realizowany przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji razem z Polskim Czerwonym Krzyżem oraz Fundacją Polskie Centrum Pomocy Międzynarodowej. 

Inicjatywa ta zakłada wsparcie obywateli Ukrainy, którzy mieszkają w ośrodkach zbiorowego zakwaterowania i posiadają numer PESEL UKR w osiągnięciu samodzielności. Pierwszy krok udziału w programie to podpisanie deklaracji, drugi znalezienie mieszkania i opuszczenie OZZ. Beneficjentom projektu oferowane będzie wsparcie finansowe oraz szereg działań sprzyjających integracji i budowaniu życia w Polsce. To również m.in. indywidualne doradztwo zawodowe i pomoc w poszukiwaniu pracy, kursy języka polskiego i aktywności kulturalno-integracyjne

r

Kategorie spraw urzędowych

Zgłoszenie do ewidencji zbiorników bezodpływowych (szamb), przydomowych oczyszczalni ścieków

Zgłoszenie eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków PDF
zgl-ewid-szamb-20210804.pdf

Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi

Deklaracja

Oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

Wniosek.doc

Wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

Wniosek.doc

Informacja o wyrobach zawierających azbest i miejscu ich wykorzystywania

Informacja.doc

Wniosek o dofinansowanie z budżetu Gminy Radłów prac związanych z usuwaniem i utylizacją odpadów zawierających azbest pochodzących z budynków mieszkalnych i gospodarczych oraz siedzib instytucji

Wniosek.docx

Wydanie wypisu z planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Radłów

Wniosek.doc

Wniosek o określenie wstępnych warunków zjazdu z drogi gminnej/powiatowej.

Wniosek.doc

Wniosek o wyrażenie zgody na dojazd drogą będącą własnością Gminy.

Wniosek.doc

W przypadku planowanego nowego zjazdu z drogi wojewódzkiej dołączyć wstępne warunki RDW w Tarnowie ul. Ostrogskich 5a, 33-100 Tarnów.

Wniosek.doc

Informacja o urządzeniach melioracji wodnych w rejonie lokalizacji inwestycji.

Wniosek.doc

Informacja o urządzeniach melioracji wodnych w rejonie lokalizacji inwestycji.

Wstępne oświadczenie

Formularz CEIDG-1 wraz z załacznikami

Opis

ceidg-1-v1.06z.pdf

Formularz CEIDG-1 bez załączników

ceidg-1-v1.06.pdf

Wniosek o ustalenie numeru porządkowego

Opis

Wniosek PDF

 

Podatki i opłaty lokalne na 2025 r.

 

Urząd Miejski w Radłowie

ul. Kolejowa 7
33-130 Radłów

NIP: 873-10-01-716
REGON Gminy Radłów: 851660915
REGON Urzędu Miejskiego w Radłowie: 000545656

Pokaż na mapie

Kontakt

tel.: 14 678-20-44

tel.: 14 678-20-73

fax: 14 678-28-18

e-mail: sekretariat@gminaradlow.pl

Godziny urzędowania

Dzień Godzina
Poniedziałek 7:30 - 17:00
Wtorek 7:30 - 15:30
Środa 7:30 - 15:30
Czwartek 7:30 - 15:30
Piątek 7:30 - 14:00
Budowa i dostosowanie strony do potrzeb osób niepełnosprawnych została współfinansowana ze środków Ministra Administracji i Cyfryzacji oraz projektu „Wdrożenie standardów świadczenia elektronicznych usług publicznych - ePUAP w gminie: Wierzchosławice, Pleśna, Radłów, Szczurowa, Zakliczyn” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.