Pokaż
menu
boczne

Aktualności

Informacja z XXVIII sesji Rady Miejskiej

wtorek, 09 lutego 2021

Szanowni mieszkańcy miasta i gminy Radłów.

8 lutego 2021 roku odbyła się sesja Rady Miejskiej w Radłowie, na której radni podjęli uchwałę dotyczącą wielu mieszkańców naszej gminy. Osoby posiadające na swojej posesji kompostownik zgodnie z uchwałą nr XXVIII/245/2021 Rady Miejskiej w Radłowie, mogą ubiegać się o zwolnienie z części opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w gminie Radłów.

Rada ustaliła zwolnienie w kwocie 2,40 zł od mieszkańca miesięcznie. Zatem płacąc 30 zł miesięcznie od osoby można pomniejszyć opłatę przy posiadaniu kompostownika do  kwoty 27,60 zł za osobę miesięcznie. Uchwała wchodzi w życie 1 marca 2021 r. i pozwoli na zaoszczędzenie przez kolejnych 10 miesięcy bieżącego roku  24 zł na osobę.

Mieszkańcy, którzy składali deklaracje od września poprzedniego roku o zwolnienie z opłat w kwocie 1 zł, nie muszą ponownie składać deklaracji. Kwota zostanie automatycznie obniżona.

Reasumując, jeśli ktoś otrzymał nakaz płatniczy na kwotę 29 zł to nie składa ponownie deklaracji, gdyż  nakaz płatniczy zostanie automatycznie skorygowany do kwoty 27,60 zł.

Mieszkańcy, którzy od września 2020 roku nie deklarowali posiadania kompostownika, a w ich nakazach płatniczych widnieje kwota 30 złotych za osobę, również mogą skorzystać z obniżenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Jednak są zobowiązani do ponownego złożenia deklaracji w Urzędzie Miejskim w Radłowie.

Deklarację można pobrać z strony Urzędu.

Kolejnym niezwykle ważnym aspektem poruszonym na  sesji Rady Miejskiej w Radłowie jest sfinansowanie w kwocie 2 448 344,76 zadania: rozbudowa, przebudowa – modernizacja Stacji Uzdatniania Wody w Niwce. Remont zakładu ma na celu polepszenie obecnej usługi dostarczania wody.

Aktualne Zakład posiada jeden zbiornik o pojemności 350 m3 co nie zapewnia prawidłowego dostarczania wody. Po wykonaniu tej inwestycji, Zakład będzie posiadał dwa nowe zbiorniki o pojemności 750 m3 każdy, co w sumie daje możliwość pozyskiwania wody na poziomie 1500 m3,  bez względu na warunki atmosferyczne. Po wykonanej modernizacji jakość usługi dostarczaniu wody poprawi się. Ciśnie wody w każdej miejscowości gminy będzie stałe i wyniesie około 4 atmosfer. Mieszkańcy nie będą pozbawiani dostępu do wody zwłaszcza latem kiedy jej zużycie znacznie wzrasta w określonych godzinach. Posiadanie dwóch zbiorników pozwoli unikać przerw w dostarczaniu wody podczas awarii z uwagi na lepsze zaplecze zakładu i możliwość gromadzenia wody w znacznych ilościach.

 

Kategorie spraw urzędowych

Wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew/krzewów

11.01.2022

Wniosek o wycinkę .docx
Wniosek o wycinkę .pdf

Zgłoszenie do ewidencji zbiorników bezodpływowych (szamb), przydomowych oczyszczalni ścieków

Opis

Zgłoszenie eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków PDF
zgl-ewid-szamb-20210804.pdf

Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi

Opis

Deklaracja

Oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

Opis

Wniosek.doc

Wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

Opis

Wniosek.doc

Informacja o wyrobach zawierających azbest i miejscu ich wykorzystywania

Opis

Informacja.doc

Wniosek o dofinansowanie z budżetu Gminy Radłów prac związanych z usuwaniem i utylizacją odpadów zawierających azbest pochodzących z budynków mieszkalnych i gospodarczych oraz siedzib instytucji

Opis

Wniosek.docx

Wydanie wypisu z planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Radłów

Wniosek.doc

Wniosek o określenie wstępnych warunków zjazdu z drogi gminnej/powiatowej.

Wniosek.doc

Wniosek o wyrażenie zgody na dojazd drogą będącą własnością Gminy.

Wniosek.doc

W przypadku planowanego nowego zjazdu z drogi wojewódzkiej dołączyć wstępne warunki RDW w Tarnowie ul. Ostrogskich 5a, 33-100 Tarnów.

Wniosek.doc

Informacja o urządzeniach melioracji wodnych w rejonie lokalizacji inwestycji.

Wniosek.doc

Informacja o urządzeniach melioracji wodnych w rejonie lokalizacji inwestycji.

Wstępne oświadczenie

Formularz CEIDG-1 wraz z załacznikami

Opis

ceidg-1-v1.06z.pdf

Formularz CEIDG-1 bez załączników

ceidg-1-v1.06.pdf

Wniosek o ustalenie numeru porządkowego

Opis

Wniosek PDF

 

Podatki i opłaty lokalne na 2024 r.

 

Urząd Miejski w Radłowie

ul. Kolejowa 7
33-130 Radłów

NIP: 873-10-01-716
REGON Gminy Radłów: 851660915
REGON Urzędu Miejskiego w Radłowie: 000545656

Pokaż na mapie

Kontakt

tel.: 14 678-20-44

tel.: 14 678-20-73

fax: 14 678-28-18

e-mail: sekretariat@gminaradlow.pl

Godziny urzędowania

Dzień Godzina
Poniedziałek 7:30 - 17:00
Wtorek 7:30 - 15:30
Środa 7:30 - 15:30
Czwartek 7:30 - 15:30
Piątek 7:30 - 14:00
Budowa i dostosowanie strony do potrzeb osób niepełnosprawnych została współfinansowana ze środków Ministra Administracji i Cyfryzacji oraz projektu „Wdrożenie standardów świadczenia elektronicznych usług publicznych - ePUAP w gminie: Wierzchosławice, Pleśna, Radłów, Szczurowa, Zakliczyn” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.