Pokaż
menu
boczne

Aktualności

BO Małopolski już po raz 9

poniedziałek, 08 września 2025

Kto tym razem złoży projekty?

15 września startuje 9. edycja Budżetu Obywatelskiego Województwa Małopolskiego.  Do tej pory udało się zrealizować ponad 450 zadań, których autorami byli Małopolanie. W 9. edycji do zagospodarowania na zwycięskie zadania czeka 16 milionów złotych! Masz pomysł na zmianę w swojej okolicy? Więcej szkoleń, warsztatów, koncertów, a może remont przejścia dla pieszych przy drodze wojewódzkiej? Ze środków Budżetu Obywatelskiego WM możemy kupić sprzęt rehabilitacyjny do Szpitala Wojewódzkiego w Twojej okolicy!

Kto może złożyć wniosek?

Wniosek do Budżetu Obywatelskiego WM może złożyć każdy mieszkaniec Małopolski, który ukończył 16 rok życia. 

Kiedy można złożyć wniosek ?

Wniosek można złożyć na naszej stronie bo.malopolska.pl poprzez wypełnienie odpowiedniego formularza on-line. Formularz będzie aktywny od 15 września do 15 października 2025 r.

Należy pamiętać, że każdy wniosek musi mieć poparcie minimum 30 mieszkańców.

Jakiego rodzaju zadania można zgłaszać? Czy jest limit zadań jakie mogę zgłosić?

Można zgłosić zadania o charakterze prospołecznym, prozdrowotnym, kulturalnym, edukacyjnym, sportowym, turystycznym, ekologicznym, ochrony środowiska, transportu zbiorowego i dróg publicznych.

Warto pamiętać, że ze środków Budżetu Obywatelskiego będą realizowane te zadania, które mieszczą się w kompetencjach samorządu województwa. Jeśli masz pomysł, ale nie jesteś pewien czy mieści się on w kompetencjach Województwa skontaktuj się z nami a my rozwiejemy Twoje wątpliwości!
W ramach Budżetu Obywatelskiego Małopolska podzielona jest na cztery regiony:

    Region Małopolska Południowa: m. Nowy Sącz oraz powiaty: nowotarski, tatrzański, limanowski, nowosądecki, gorlicki;
    Region Tarnowski: m. Tarnów oraz powiaty: dąbrowski, tarnowski, brzeski, bocheński, proszowicki, wielicki;
    Region Małopolska Zachodnia: powiaty: suski, myślenicki, wadowicki, chrzanowski, oświęcimski,
    Region Krakowski Obszar Metropolitalny: m. Kraków oraz powiaty: krakowski, olkuski, miechowski.

Ogólnowojewódzkie czy regionalne? Na jaką kwotę może opiewać wniosek?

Do BO WM można zgłosić zadanie skierowane do mieszkańców całego województwa – wówczas będzie to zadanie „ogólnowojewódzkie”, jeśli natomiast Twoje zadanie będzie skierowane do mieszkańców kilku gmin bądź powiatów – będzie to zadanie regionalne.
Pamiętaj tylko, że w tej kwestii musisz spełnić wymagania regulaminowe tj. skierować zadanie do odpowiedniej ilości gmin/powiatów. Ponadto zadanie regionalne możesz zgłosić tylko w swoim regionie zamieszkania (meldunek nie jest wymagany).

Wartość zadań regionalnych powinna być przewidziana na kwotę w zakresie 150 tys. – 250 tys. a charakter zadania może być tylko i wyłącznie nieinwestycyjny.

W ramach zadań ogólnowojewódzkich można zgłaszać:

    zadania inwestycyjne, na które przewidziana jest kwota w zakresie 500 tys. – 1,5 mln
    zadania nieinwestycyjne, na które przewidziana jest kwota w zakresie 300 tys. – 700 tys.

W przypadku zadań nieinwestycyjnych, zakupy sprzętu i wyposażenia nie mogą stanowić istoty zadania, tj przewyższać kosztów usług niezbędnych do przeprowadzenia działań służących bezpośrednio mieszkańcom. Oznacza to, że zakupy sprzętu i wyposażenia mogą stanowić nie więcej niż 50% całkowitych kosztów zadania.

Nie ma limitu ilości zgłaszanych pomysłów! Jeśli masz ich wiele, możesz zgłosić każdy z nich!

Jak wygląda podział środków?

W 9. edycji BO WM są dwie pule: ogólnowojewódzka z kwotą 8 mln zł oraz regionalna z kwotą 8 mln zł. W ramach puli regionalnej Województwo Małopolskie podzielono na 4 regiony:

    Region Małopolska Południowa 2 000 000,00 zł,
    Region Małopolska Zachodnia 2 000 000,00 zł,
    Region Krakowski Obszar Metropolitalny 2 000 000,00 zł,
    Region Tarnowski 2 000 000,00 zł.


Jak zgłosić zadanie? Krótka instrukcja:

    Należy wypełnić elektroniczny formularz zgłoszenia zadania dostępny pod adresem bo.malopolska.pl, w którym należy zawrzeć informacje m.in. na temat rodzaju proponowanego zadania, miejsca jego lokalizacji/realizacji, kosztów;
    Należy zebrać podpisy poparcia minimum 30 mieszkańców;
    Wydrukować uzupełniony elektronicznie formularz zgłoszenia zadania i wraz z oryginałem listy poparcia w terminie od 15 września do 15 października dostarczyć do UMWM.

Uwaga! Każde zadanie musi być złożone w elektronicznym generatorze wniosków oraz dostarczone do UMWM wraz z oryginałem listy poparcia, w przeciwnym wypadku wniosek nie spełni wymagań regulaminu i nie zostanie dopuszczony do oceny.


Jak mogę złożyć dokumenty?

a) Osobiście w Urzędzie Marszałkowskim w Krakowie, bądź w jednej z agend:

    Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego, ul. Racławicka 56, 30-017 Kraków.
    Agenda Zamiejscowa w Oświęcimiu, ul. Zamkowa 4, 32-600 Oświęcim.
    Agenda Zamiejscowa w Nowym Sączu, ul. Jagiellońska 52, 33-300 Nowy Sącz.
    Agenda Zamiejscowa w Nowym Targu, al. Tysiąclecia 37, 34-400 Nowy Targ.
    Agenda Zamiejscowa w Tarnowie, al. Solidarności 5-9, 33-100 Tarnów.
    Agenda Zamiejscowa w Miechowie Sobieskiego 4, 32-200 Miechów
    Agenda Zamiejscowa w Zakopanem, ul. Kościeliska 7, 34-500 Zakopane.
    Agenda Zamiejscowa w Suchej Beskidzkiej, ul. J. Piłsudskiego 23, 34-200 Sucha Beskidzka.

b) Przez Internet za pośrednictwem:

    strony internetowej www.obywatel.gov.pl
    platformy ePUAP dostępnej pod adresem https://epuap.gov.pl/ na adres elektronicznej skrzynki podawczej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego:/947ts6aydy/SkrytkaESP. W przypadku zadania składanego na Elektroniczną Skrzynkę Podawczą, formularz zgłaszania zadania wraz ze skanem listy poparcia (podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym) należy wysłać jako załącznik.
    poprzez e-doręczenia, na nasz adres do doręczeń elektronicznych: AE:PL-57745-81816-GUCTD-28

Pamiętaj jednak, że zgodnie z regulaminem musisz dostarczyć także oryginał listy poparcia. Skan nie jest wystarczający. Szczegóły w § 7 ust. 1-5 regulaminu.

c) Pocztą na adres Urzędu Marszałkowskiego w Krakowie, bądź w jednej z agend.

Ważne: Dokumenty muszą być dostarczone do urzędu do 15 października do  
godziny 16:00, liczy się data wpływu do Urzędu, nie data stempla pocztowego!

Co dzieje się z moim wnioskiem po jego złożeniu ?

Wszystkie zadania będą sprawdzane przez pracowników UMWM. Podczas weryfikacji dokumentów pracownicy mogą się kontaktować z autorami zadań w celu uzupełnienia drobnych poprawek bądź modyfikacji wniosku.

Pierwsza publikowana lista to lista zadań, które przeszły pierwszy etap – prawidłowości zgłoszenia. Wszystkie te zadania zostają przekazane do departamentów merytorycznych do oceny. Taką listę zawsze publikujemy na naszym FB BO Małopolska oraz na naszej stronie bo.malopolska.pl.

Następnie zgodnie z harmonogramem - najpóźniej 16 marca 2026 r. zostanie opublikowana wstępna lista zadań przyjętych oraz odrzuconych wraz z uzasadnieniem. Od negatywnej oceny autorzy zadań mają możliwość złożenia odwołania.

Odwołania będzie rozpatrywać Rada Budżetu Obywatelskiego Województwa Małopolskiego. Wszystkie zadania, które zostaną ostatecznie ocenione pozytywnie, będą dopuszczone do głosowania.

Najlepsze propozycje mieszkańcy będą wybierać w głosowaniu, które zaplanowane jest na wiosnę 2026 r. O zasadach głosowania więcej szczegółów sprawdź w regulaminie.

Masz pytania, chcesz wiedzieć więcej ?

W przypadku pytań do dyspozycji mieszkańców pozostają pracownicy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego odpowiedzialni za wdrażanie Budżetu Obywatelskiego – kontakt telefoniczny: (12) 61 60 536, (12) 61 60 982, (12) 61 60 524, mailowy: bo@umwm.malopolska.pl. Warto też polubić profil BO Małopolska na Facebooku (https://www.facebook.com/bo.malopolska) – gdzie na bieżąco są wrzucane najważniejsze informacje związane z Budżetem Obywatelskim WM.

r

Kategorie spraw urzędowych

Zgłoszenie do ewidencji zbiorników bezodpływowych (szamb), przydomowych oczyszczalni ścieków

Zgłoszenie eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków PDF
zgl-ewid-szamb-20210804.pdf

Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi

Deklaracja

Oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

Wniosek.doc

Wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

Wniosek.doc

Informacja o wyrobach zawierających azbest i miejscu ich wykorzystywania

Informacja.doc

Wniosek o dofinansowanie z budżetu Gminy Radłów prac związanych z usuwaniem i utylizacją odpadów zawierających azbest pochodzących z budynków mieszkalnych i gospodarczych oraz siedzib instytucji

Wniosek.docx

Wydanie wypisu z planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Radłów

Wniosek.doc

Wniosek o określenie wstępnych warunków zjazdu z drogi gminnej/powiatowej.

Wniosek.doc

Wniosek o wyrażenie zgody na dojazd drogą będącą własnością Gminy.

Wniosek.doc

W przypadku planowanego nowego zjazdu z drogi wojewódzkiej dołączyć wstępne warunki RDW w Tarnowie ul. Ostrogskich 5a, 33-100 Tarnów.

Wniosek.doc

Informacja o urządzeniach melioracji wodnych w rejonie lokalizacji inwestycji.

Wniosek.doc

Informacja o urządzeniach melioracji wodnych w rejonie lokalizacji inwestycji.

Wstępne oświadczenie

Formularz CEIDG-1 wraz z załacznikami

Opis

ceidg-1-v1.06z.pdf

Formularz CEIDG-1 bez załączników

ceidg-1-v1.06.pdf

Wniosek o ustalenie numeru porządkowego

Opis

Wniosek PDF

 

Podatki i opłaty lokalne na 2025 r.

 

Urząd Miejski w Radłowie

ul. Kolejowa 7
33-130 Radłów

NIP: 873-10-01-716
REGON Gminy Radłów: 851660915
REGON Urzędu Miejskiego w Radłowie: 000545656

Pokaż na mapie

Kontakt

tel.: 14 678-20-44

tel.: 14 678-20-73

fax: 14 678-28-18

e-mail: sekretariat@gminaradlow.pl

Godziny urzędowania

Dzień Godzina
Poniedziałek 7:30 - 17:00
Wtorek 7:30 - 15:30
Środa 7:30 - 15:30
Czwartek 7:30 - 15:30
Piątek 7:30 - 14:00
Budowa i dostosowanie strony do potrzeb osób niepełnosprawnych została współfinansowana ze środków Ministra Administracji i Cyfryzacji oraz projektu „Wdrożenie standardów świadczenia elektronicznych usług publicznych - ePUAP w gminie: Wierzchosławice, Pleśna, Radłów, Szczurowa, Zakliczyn” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.