Pokaż
menu
boczne

Aktualności

Jakość powietrza może być lepsza

wtorek, 26 sierpnia 2025

Warto pomyśleć o tym, czym palimy w piecu

W drugiej połowie 2025 roku dzielnicowy mł. asp. Krzysztof Nowak będzie prowadził działania priorytetowe ukierunkowane na poprawę jakości powietrza w Woli Radłowskiej. Zdiagnozowanym problemem jest spalanie w piecach CO nieodpowiednich paliw – często z oszczędności lub przyzwyczajeń – co prowadzi do emisji szkodliwych substancji i narusza zapisy Małopolskiej Ustawy Antysmogowej. Takie praktyki nie tylko zanieczyszczają środowisko, ale mają także bezpośredni wpływ na zdrowie mieszkańców.

Planowane działania obejmują kontrole wytypowanych gospodarstw domowych oraz punktów usługowych, gdzie najczęściej pojawiają się tego typu nieprawidłowości. Równolegle prowadzona będzie akcja informacyjno-edukacyjna – dystrybucja ulotek, rozmowy z mieszkańcami oraz inicjatywy zwiększające świadomość ekologiczną w lokalnej społeczności.

W realizację projektu włącza się Urząd Miejski w Radłowie, a szczególnie pracownicy Referatu Ochrony Środowiska, którzy na co dzień zajmują się tematami związanymi z ekologią i czystym powietrzem. Partnerem działań jest również Szkoła Podstawowa w Woli Radłowskiej, gdzie edukacja najmłodszych ma kluczowe znaczenie w kształtowaniu proekologicznych postaw.

Priorytet dzielnicowego na drugą połowę 2025 roku jasno pokazuje, że troska o bezpieczeństwo to nie tylko zapobieganie przestępczości, ale także działania na rzecz zdrowego i przyjaznego środowiska, z którego korzystają wszyscy mieszkańcy gminy.

r

Kategorie spraw urzędowych

Zgłoszenie do ewidencji zbiorników bezodpływowych (szamb), przydomowych oczyszczalni ścieków

Zgłoszenie eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków PDF
zgl-ewid-szamb-20210804.pdf

Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi

Deklaracja

Oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

Wniosek.doc

Wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

Wniosek.doc

Informacja o wyrobach zawierających azbest i miejscu ich wykorzystywania

Informacja.doc

Wniosek o dofinansowanie z budżetu Gminy Radłów prac związanych z usuwaniem i utylizacją odpadów zawierających azbest pochodzących z budynków mieszkalnych i gospodarczych oraz siedzib instytucji

Wniosek.docx

Wydanie wypisu z planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Radłów

Wniosek.doc

Wniosek o określenie wstępnych warunków zjazdu z drogi gminnej/powiatowej.

Wniosek.doc

Wniosek o wyrażenie zgody na dojazd drogą będącą własnością Gminy.

Wniosek.doc

W przypadku planowanego nowego zjazdu z drogi wojewódzkiej dołączyć wstępne warunki RDW w Tarnowie ul. Ostrogskich 5a, 33-100 Tarnów.

Wniosek.doc

Informacja o urządzeniach melioracji wodnych w rejonie lokalizacji inwestycji.

Wniosek.doc

Informacja o urządzeniach melioracji wodnych w rejonie lokalizacji inwestycji.

Wstępne oświadczenie

Formularz CEIDG-1 wraz z załacznikami

Opis

ceidg-1-v1.06z.pdf

Formularz CEIDG-1 bez załączników

ceidg-1-v1.06.pdf

Wniosek o ustalenie numeru porządkowego

Opis

Wniosek PDF

 

Podatki i opłaty lokalne na 2025 r.

 

Urząd Miejski w Radłowie

ul. Kolejowa 7
33-130 Radłów

NIP: 873-10-01-716
REGON Gminy Radłów: 851660915
REGON Urzędu Miejskiego w Radłowie: 000545656

Pokaż na mapie

Kontakt

tel.: 14 678-20-44

tel.: 14 678-20-73

fax: 14 678-28-18

e-mail: sekretariat@gminaradlow.pl

Godziny urzędowania

Dzień Godzina
Poniedziałek 7:30 - 17:00
Wtorek 7:30 - 15:30
Środa 7:30 - 15:30
Czwartek 7:30 - 15:30
Piątek 7:30 - 14:00
Budowa i dostosowanie strony do potrzeb osób niepełnosprawnych została współfinansowana ze środków Ministra Administracji i Cyfryzacji oraz projektu „Wdrożenie standardów świadczenia elektronicznych usług publicznych - ePUAP w gminie: Wierzchosławice, Pleśna, Radłów, Szczurowa, Zakliczyn” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.