Pokaż
menu
boczne

Aktualności

Program Czyste Powietrze- w trosce o zdrowie, klimat i środowisko

piątek, 21 września 2018

W walce z niska emisją pomoże rządowy program Czyste Powietrze. To kompleksowy program, którego celem jest zmniejszenie lub unikniecie emisji pyłów i innych zanieczyszczeń wprowadzanych do  atmosfery przez domy jednorodzinne. Program skupia się na wymianie starych pieców i kotłów na paliwo stałe oraz termomodernizacji budynków jednorodzinnych by efektywnie zarządzać energia. Działania te nie tylko pomogą chronić środowisko, ale dodatkowo zwiększa domowy budżet, dzięki oszczędnościom finansowym. Program skierowany jest do osób fizycznych będących właścicielami domów jednorodzinnych lub osób posiadających zgodę na rozpoczęcie budowy budynku jednorodzinnego. Dotacje i pożyczki będą udzielane za pośrednictwem Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska w Krakowie.

INFORMACJE DOTYCZĄCE PROGRAMU:

  • Od wrześniu 2018 roku rozpocznie się nabór wniosków w ramach programu „ Czyste powietrze"
  • Lata realizacji programu 2018 - 2029. Pieniądze z programu zostaną przeznaczone na:
  1. termomodernizację budynków,
  2. wymianę źródeł ciepła.

Program będzie 10-letni, a jego łączny budżet w tym okresie ma wynieść 103 mld zł (63,3 mld zł na dotacje i 39,7 mld zł na pożyczki).

  • Kto będzie mógł skorzystać z programu:
  1. osoby fizyczne posiadające prawo własności lub będące współwłaścicielem budynku,
  2. osoby, które uzyskały zgodę na rozpoczęcie budowy jednorodzinnego budynku mieszkalnego.
  • Forma dofinansowania:
  1. Korzystając z programu zyskujesz zwrot części poniesionych kosztów.
  2. Maksymalny możliwy koszt, od którego liczona jest dotacja to 53 tys. zł.
  3. Jeśli koszty realizacji inwestycji przekroczą 53 tys. zł, dodatkowe koszty mogą być dofinansowane  w formie pożyczki.
  4. Minimalny koszt kwalifikowany projektu to 7 tys. zł.
  • Co podlega dofinansowaniu:
  1. wymianę starych źródeł ciepła (pieców i kotłów na paliwa stałe) oraz zakup i montaż nowych źródeł ciepła, spełniających wymagania programu
  2. docieplenie przegród budynku,
  3. wymianę stolarki okiennej i drzwiowej,
  4. montaż lub modernizację instalacji centralnego ogrzewania i ciepłej wody użytkowej,
  5. instalację odnawialnych źródeł energii (kolektorów słonecznych i instalacji fotowoltaicznej),
  6. montaż wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła.
  • Poziom dofinansowania w programie:

Kwota miesięcznego dochodu netto/osobę

 

 

Wysokość dotacji (% kosztów kwalifikowanych)

 

 

 

Pożyczka - uzupełnienie do wartości dotacji

 

 

 

Pozostałe koszty kwalifikowane

 

 

 

 

 

 

 

do 600 zł

 

do 90%

 

do 10%

 

do 100%

600-800 zł

 

do 80%

 

do 20%

 

do 100%

801-1000 zł

 

do 70%

 

do 30%

 

do 100%

1001-1200 zł

 

do 60%

 

do 40%

 

do 100%

1201-1400 zł

 

do 50%

 

do 50%

 

do 100%

1401-1600 zł

 

do 40%

 

do 60%

 

do 100%

powyżej 1600 zł

 

do 30%

 

do 70%

 

do 100%

  • Nabór wniosków:
  • Prowadzony będzie w trybie ciągłym, czyli wnioski będą oceniane na bieżąco,
  • Wnioski będą przyjmowane i rozpatrywane przez właściwe terytorialnie Wojewódzkie Fundusze Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej,
  • Terminy składania i rozpatrywania wniosków oraz sposób ich wypełniania (elektronicznie lub papierowo), będą zamieszczone na stronach internetowych właściwych WFOŚiGW.
  • Wymagane dokumenty w programie:
  1. Wniosek aplikacyjny,
  2. Dokumenty potwierdzające prawo własności nieruchomości,
  3. Kopię zgłoszenia zamiaru wykonania prac budowlanych,
  4. Dokumentację fotograficzną odzwierciedlającego stan obiektu i urządzeń będących przedmiotem przedsięwzięcia na etapie składania wniosku,
  5. Audyt energetyczny,
  6. Oświadczenie o dochodach wraz z dokumentami potwierdzającymi ich wysokość.

/pro_radlow/zasoby/files/czyste-powietrze-materialy-promocyjne.pdf

Kategorie spraw urzędowych

Wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew/krzewów

11.01.2022

Wniosek o wycinkę .docx
Wniosek o wycinkę .pdf

Zgłoszenie do ewidencji zbiorników bezodpływowych (szamb), przydomowych oczyszczalni ścieków

Opis

Zgłoszenie eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków PDF
zgl-ewid-szamb-20210804.pdf

Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi

Opis

Deklaracja

Oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

Opis

Wniosek.doc

Wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

Opis

Wniosek.doc

Informacja o wyrobach zawierających azbest i miejscu ich wykorzystywania

Opis

Informacja.doc

Wniosek o dofinansowanie z budżetu Gminy Radłów prac związanych z usuwaniem i utylizacją odpadów zawierających azbest pochodzących z budynków mieszkalnych i gospodarczych oraz siedzib instytucji

Opis

Wniosek.docx

Wydanie wypisu z planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Radłów

Wniosek.doc

Wniosek o określenie wstępnych warunków zjazdu z drogi gminnej/powiatowej.

Wniosek.doc

Wniosek o wyrażenie zgody na dojazd drogą będącą własnością Gminy.

Wniosek.doc

W przypadku planowanego nowego zjazdu z drogi wojewódzkiej dołączyć wstępne warunki RDW w Tarnowie ul. Ostrogskich 5a, 33-100 Tarnów.

Wniosek.doc

Informacja o urządzeniach melioracji wodnych w rejonie lokalizacji inwestycji.

Wniosek.doc

Informacja o urządzeniach melioracji wodnych w rejonie lokalizacji inwestycji.

Wstępne oświadczenie

Formularz CEIDG-1 wraz z załacznikami

Opis

ceidg-1-v1.06z.pdf

Formularz CEIDG-1 bez załączników

ceidg-1-v1.06.pdf

Wniosek o ustalenie numeru porządkowego

Opis

Wniosek PDF

 

Podatki i opłaty lokalne na 2024 r.

 

Urząd Miejski w Radłowie

ul. Kolejowa 7
33-130 Radłów

NIP: 873-10-01-716
REGON Gminy Radłów: 851660915
REGON Urzędu Miejskiego w Radłowie: 000545656

Pokaż na mapie

Kontakt

tel.: 14 678-20-44

tel.: 14 678-20-73

fax: 14 678-28-18

e-mail: sekretariat@gminaradlow.pl

Godziny urzędowania

Dzień Godzina
Poniedziałek 7:30 - 17:00
Wtorek 7:30 - 15:30
Środa 7:30 - 15:30
Czwartek 7:30 - 15:30
Piątek 7:30 - 14:00
Budowa i dostosowanie strony do potrzeb osób niepełnosprawnych została współfinansowana ze środków Ministra Administracji i Cyfryzacji oraz projektu „Wdrożenie standardów świadczenia elektronicznych usług publicznych - ePUAP w gminie: Wierzchosławice, Pleśna, Radłów, Szczurowa, Zakliczyn” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.